Zapraszamy na debatę w ramach projektu

Mobbing – dyskryminacja – zachowania niepożądane. Jak młode pokolenia włączają się w budowanie Bezpiecznej Uczelni?

Współczesne uniwersytety stoją przed wyzwaniem tworzenia środowiska, które nie tylko gwarantuje wysoki poziom kształcenia i badań, ale także zapewnia bezpieczeństwo psychiczne, emocjonalne i społeczne wszystkim członkom wspólnoty akademickiej. Debata „Mobbing – dyskryminacja – zachowania niepożądane. Jak młode pokolenia włączają się w budowanie Bezpiecznej Uczelni?”, organizowana przez Uniwersytet Warszawski, będzie poświęcona właśnie tym zagadnieniom.

Podczas spotkania, organizowanego w ramach projektu Bezpieczna Uczelnia, omówione zostaną mechanizmy przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w środowisku akademickim, a także praktyczne rozwiązania wspierające osoby dotknięte niepożądanymi zachowaniami. Eksperci i przedstawiciele świata nauki, administracji publicznej oraz środowiska studenckiego zastanowią się, jak skutecznie wdrażać politykę równego traktowania oraz jakie działania mogą realnie zmieniać kulturę organizacyjną uczelni.

Szczególnym punktem dyskusji będzie rola młodego pokolenia – studentów, doktorantów i młodych naukowców – w budowaniu przestrzeni bezpiecznej od mobbingu i dyskryminacji.

Uczestnicy dyskusji postarają się odpowiedzieć na pytania:

  • Jak kształtować postawy empatii, zaufania i odpowiedzialności za wspólnotę akademicką?
  • W jaki sposób edukacja, mentoring i działania instytucjonalne mogą wspierać równość szans?
  • Jaką rolę odgrywają programy antymobbingowe i antydyskryminacyjne w codziennym funkcjonowaniu uczelni?

Wśród panelistów znajdą się przedstawiciele administracji państwowej i środowiska naukowego:

  • prof. dr hab. inż. Maria Mrówczyńska, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego,
  • Minister Marcin Stanecki, Główny Inspektor Pracy,
  • prof. dr hab. Jacek Męcina, Uniwersytet Warszawski,
  • dr Marta Seredyńska, Uniwersytet Warszawski,
  • Wiktoria Nowak, Uniwersytet Warszawski.

Udostępnij ten wpis